یکی از علائم ظهور
 
مهدی موعود
درباره وبلاگ


باسلام خدمت برادران وخواهران عزيزم به وبلاگ مهدي موعود خوش آمديد. آميدوارم مطالب سود مند باشند.شما مي توانيد با عضويت رايگان خود از مطالب ويژه ما بهره مند وماراخوشحال كنيد. با تشكرمدير وبلاگ
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
جمعه 22 / 4 / 1390برچسب:, :: 7 PM ::  نويسنده : زهرا

ظهور سفیانی :

ظهور سفیانی همانند ظهور " دجال " نیز در بسیاری از منابع حدیث شیعه و اهل تسنن به عنوان یکی از نشانه های ظهور مصلح بزرگ جهانی و یا به عنوان یکی از حوادث اخر الزمان ، آمده است . گرچه از بعضی روایات بر می آید که " سفیانی " شخص معینی از ال ابوسفیان و فرزندان او است ؛ سفیانی منحصر به یک فرد نبوده بلکه اشاره به صفات و برنامه های مشخصی است که در طول تاریخ افراد زیادی مظهر آن بوده اند . از جمله در روایتی از امام علی بن الحسین (ع) نقل شده : « ظهور سفیانی از مسائل حتمی و مسلم است ؛ و در برابر هر قیام کننده ای یک سفیانی وجود دارد ! » .

از این حدیث به خوبی روشن می شود که سفیانی جنبه ی « توصیفی » دارد نه « شخصی » و اوصاف او همان برنامه ها و ویژگی های اوست و نیز استفاده می شود که در برابر هر مرد انقلابی و مصلح راستین یک یا چند سفیانی قد علم خواهد کرد . در حدیث دیگری از امام صادق ( ع ) می خوانیم : ما و خاندان ابوسفیان دو خاندانیم که در مورد برنامه های الهی با هم مخالفت داریم ؛ ما گفته های پروردگار را تصدیق کرده ایم و آن ها تکذیب کردند . ابوسفیان با رسول خدا (ص) مبارزه کرد ؛ و معاویه با علی بن ابیطالب (ع)و یزید با حسین بن علی (ع) ؛ و سفیانی با امام قائم مبارزه خواهد کرد » .

ابوسفیان که سرسلسله ی سفیانی ها بود مشخصات زیر را داشت :

1 سرما یه داری بود که از طریق غارتگری و غصب حقوق دگران ورباخواری و مانند آن به نوایی رسیده بود .

2 قدرتمندی بود که از طرق شیطانی کسب نفوذ نموده ، نقش رهبری احزاب را در مکه و اطراف آن برعهده داشت ؛ و همه ی شخصیتش در این دو خلاصه می شد . پیش از ظهور اسلام برای خود ریاست و حکومتی قابل ملاحضه داشت ، اما پس از ظهور اسلام همه ی ارکان قدرتش متزلزل گردید .، چرا که اسلام دشمن سرسخت همان ها بود که قدرت شیطانی ابوسفیان ها بر آن قرار داشت ؛ و جای تعجب نیست که او دشمن شماره یک اسلام شد .

3 او مظهر نظام ظالمانه ی جامعه ی طبقاتی مکه به شمار می رفت و حمایت بی ریغش از بت و بت پرستی نیز به همین خاطر بود ؛ زیرا بت ها بهترین وسیله برای « نفاق افکندن  و حکومت کردن » و « تحمیق و تخدیر توده های به زنجیر کشیده » و در نتیجه تحکیم پایه های قدرت ابوسفیان ها بودند .


پیوندهای روزانه
پيوندها


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 26
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 55
بازدید کل : 49018
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس